Generelle oplysninger
design-VEST
Torvet 4A, Kl.
DK 6300 Gråsten
info@design-vest.dk
Cvr. nr. 14522530
Køb trin for trin
Find den ønskede vare.
Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".
Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.
Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".
På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.
Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".
Bekræft ordre - opsamling af bestilling og en data du har indtastet.
Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.
Betaling
Dankort - MobilePay - VISA-dankort - Mastercard - Maestro
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
design-VEST modtager betaling med Dankort - VISA-Dankort - Master - Maestro kort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. design-VEST krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Levering
LEVERING GLS - FRAGT 39,00 KR
LEVERING GLS HOME - FRAGT 59,00 KR
FRAGTFRI LEVERING I DANMARK VED KØB OVER 800,00 KR
design-VEST sørger for levering med eller GSL til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark/GLS overholder dag-til-dag levering. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. design-VEST kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender design-VEST naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småø°er er ikke omfattet af GLS målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. design-VEST tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen en dag tidligere for at kompensere for dette.
Leveringstid
Såfremt der ikke er angivet leveringstid betragtes varen som være på lager og vil derfor blive leveret stranks, det vil sige leveringstid 1 til 2 dage. Såfremt varen skulle være udsolgt vil det blive meddelt straks pr email.
Få sendt dine varer til nærmeste Pakke-Shop og hent dem hvor og hvornår det passer dig!
Varerne leveres til en af de 400 Pakke-Shop´s - du vælger selv hvilken, når du bestiller.
Med GLS Pakke-Shop kan du få leveret dine varer, der hvor du alligevel kommer forbi når du kører på arbejde, henter børn eller køber ind.
Du får en e-mail og/eller SMS når pakken ankommer og du kan typisk afhente dine varer alle ugens 7 dage og i nogen Pakke-Shops helt til kl. 22.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail/tlf.nr.) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen (download, ret til og upload i PDF). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
(Indsæt hvis relevant:
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: (indsæt beløb).
Varer undtaget fortrydelsesretten
(Indsæt relevante varetyper fra listen herunder)
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
- Stiftelse eller overdragelse af rettigheder over fast ejendom med undtagelse af fjernsalgsaftaler vedrørende finansielle tjenesteydelser eller af fjernsalgsaftaler vedrørende udlejning af fast ejendom,
- Opførelse af bygning,
- Omfattet af § 1, stk. 1, i lov om forbrugeraftaler om brugsret til logi på timesharebasis, længerevarende ferieprodukter m.v.,
- Omfattet af § 1, stk. 1, i lov om pakkerejser,
- Spil, hvor der for deltagelse betales en pengeindsats, eller
- Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.
- Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
- Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,
- Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,
- Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,
- Levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,
- Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,
- Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,
- Finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v.
- Aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.
(Indsæt, hvis I sælger nedenstående produktgrupper)
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
- du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
design-VEST
Torvet 4A,kl.
6300 Gråsten
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
design-VEST
Torvet 4A,kl.
6300 Gråsten
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Varereturnering kan kun ske til denne adresse pr post - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Tilbagebetaling:
Senest 14 dage efter design-VEST har modtaget din henvendelse om fortrydelse, vil du få tilbagebetalt varens fulde beløb samt eventuelle leveringsomkostninger svarende til den billigste forsendelsesmetode. Tilbagebetalingen vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt beder om andet.
design-VEST kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelsen, hæfter du for varens værdiforringelse.
Refusion:
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og design-VEST har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto.
Persondatapolitik
Ingen personlige oplysninger der registreres på design-VEST Webshop, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos design-VEST.
I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Vi benytter disse cookies til at genkende dig og for eksempel huske, hvilke varer der er i indkøbsvognen når du handler online hos os. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år, jf. bogføringsloven. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos design-VEST på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos design-VEST, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra os. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Som registreret hos design-VEST har du efter persondataloven altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og til at få indsigt i de oplysninger, som vi har om dig. Det får du ved at kontakte design-VEST. På baggrund af eventuelle indsigelser foretager vi sletning i det omfang, det ønskes. Den dataansvarlige er design-VEST v/ Hans Kurt Andersen, , email info@design-vest.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (Indsæt: url for de nævn der er relevante for de varer eller ydelser, du sælger i din webshop.)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23/3-23